Catalonia Open Notícies
6th CATALONIA OPEN DARTS winners:
Chris Landman (NED) and Sharon Prins (NED)
All results / Tots els resultats
Aquest dissabte 9 de setembre s'ha celebrat el 6th CATALONIA OPEN a Calella. El Catalonia Open és la màxima competició internacional que es celebra a Catalunya i es consolida com la principal competició de dards de tota la Península.
La competició es va iniciar amb el llançament d'honor, que aquest any va anar a càrrec de Santiago Siquier, delegat territorial de Barcelona de la Secretaria General de l'Esport, que acompanyat d'en Tito Salvadó, president de la Federació Catalana de Dards, van donar el tret de sortida a la competició.
Aquest 2017 el Catalonia Open Darts ha estat una edició rècord: s'ha incrementat la participació, en un 21%, sumant un total de 218 esportistes, i s'ha augmentat també el nombre de nacionalitats representades amb més de 20 països diferents.
Entre el gran nombre de participants destacar la gran quantitat d'esportistes masculins i femenins del Top mundial i alguns esportistes que ja tenen assegurada la seva presència al Masters Mundial, el Winmau World Masters, que es celebra a finals de setembre al Regne Unit i on hi participarà per primera vegada una jugadora junior catalana la Carla Arimany, que no ha dubtat en participar en modalitat femenina absoluta.
La competició s'ha desenvolupat amb 40 línies de tir i des de la primera ronda han començat a quedar eliminats alguns dels millors esportistes, tant al quadre masculí com al femení.
Els millors catalans. Al quadrant final masculí, els setzens de final, hi van arribar tres esportistes catalans, en Juan Robles del Club Dards Palafrugell es va creuar amb en Carles Arola del Piritoño Club de Dards, un partit intens on el vigent campió de Catalunya, en Carles va anar de menys a més i va guanyar per 4-2. Per la seva part en Martin Martí defensor el títol assolit es va creuar amb en Jeffrey van den Ven, l'holandès el va guanyar per la mínima de 4-3.
Als quarts de final en Carles Arola es va creuar amb Stefaan Henderyck que el va guanyar 4-3 i va continuar passant rondes, on a semifinals es va desfer del seu compatriota en Sven Verdonck per 5-1 i es va classificar per la gran final. Per l'altre costat també van arribar a semifinals dos compatriotes però en aquest cas holandesos en Jeffrey van den Ven i Chris Landman on aquest darrer va guanyar per 4-5 i entrar a la gran final.
La final del 6è Catalonia Open era inèdita amb dos jugadors molt ràpids alhora de fer els llançaments. El partit va començar amb un trencament de la sortida per part de Chris Landman però en Steffan Henderyck va empatar 1-1, moment en el qual en Chris va encadenar la primera tancada de més de 100 punts per posar-se davant del marcador 1-2. Al següent joc amb un triple 20, triple 17 i doble diana va tancar amb 161 punts. El partit va continuar amb el clar domini de Chris que amb 1-5 al marcador va cedir un joc més, però al següent amb un doble 20 va tancar el marcador 2-6 guanyant, Chris Landman (NED) per primera vegada el Catalonia Open i classificar-se per al Masters Mundial, el Winmau World Masters 2017.
Del quadre femení la millor jugadora catalana va ser María José Gómez del Club Dards Olot que va quedar eliminada als vuitens de final on es va creuar amb la defensora del títol, la holandesa Sharon Prins. El partit va estar molt igualat i les dues jugadores s'anaven succeint al marcador. Amb l'empat a 3 jocs el punt decisiu resolia el partit, Maria José va tenir els primers dards per tirar a doble però una errada al doble 16 va permetre a Sharon tanca el joc i fer-se amb la partida que li permetia seguir lluitant per revalidar el títol.
A semifinals la número 2 del món, la holandesa Aileen de Graaf va guanyar per la mínima 4-3 davant la sueca Anna Forsmark i la número 8 del món i defensora del títol Sharon Prins va desfer-se de la rusa Tatiana Novikova per 2-4.
Per primera vegada es repetia final femenina al Catalonia Open entre les holandeses Aileen de Graaf i Sharon Prins, dues grans jugadores i amigues que un cop més van demostrar el seu gran nivell i bon estat de forma amb partides amb molts pocs dards. Aileen va agafar la iniciativa del partit posant-se per davant 0-1 i 2-3, però a partir d'aquest moment Sharon va clavar una primera tirada de 180 punts que va anar seguides de tirades de més de cent punts que li van permetre amb un doble 2 igualar el marcador 3-3. El setè joc Prins va encadenar dos 140 seguits arribant primer a doble i posar-se per davant al marcador 4-3. El següent punt va ser la millor partida de Sharon que amb un doble 10 va tancar el marcador amb un 5-3 i assolir, Sharon Prins (NED) la cinquena corona consecutiva del Catalonia Open Darts i seguir sent la reina d'aquesta competició. Aquest títol li ha permès també classificar-ser per la Masters Mundial 2017.
Tournament Results: (draw results on download zone / els quadrats els podeu trobar al marge dret)
MEN'S SINGLES | BDO Cat C | 176 entries | |
Position | Players name | Country | Price |
1 | Chris landman | Netherlands | 1.800 € |
2 | Stefaan Henderyck | Belgium | 720 € |
3 | Jeffrey van de Ven | Netherlands | 250 € |
3 | Sven Verdonck | Belgium | 250 € |
5 | Carles Arola | Catalunya | 100 € |
5 | Sven Wens | Belgium | 100 € |
5 | Kay Smeets | Netherlands | 100 € |
5 | Brian løkken | Denmark | 100 € |
9 | Danny Oosterlinck | Belgium | 50 € |
9 | Juan Robles | Catalunya | 50 € |
9 | Paul Coughlin | Scotland | 50 € |
9 | Cor Dekker | Norway | 50 € |
9 | Gary Thompson | England | 50 € |
9 | Martin Marti Santamaria | Spain | 50 € |
9 | Christoff van de Wal | Belgium | 50 € |
9 | Ronny Detroye | Belgium | 50 € |
17 | Luc Lanckman | Belgium | 10 € |
17 | Mats Gies | Netherlands | 10 € |
17 | Gary Fleming | Scotland | 10 € |
17 | Edwin Torbjörnsson | Sweden | 10 € |
17 | Jari Tuunanen | Sweden | 10 € |
17 | Alexander Oreshkin | Russia | 10 € |
17 | Daniel Carrasco | Catalunya | 10 € |
17 | Bendt Nielsen | Denmark | 10 € |
17 | Carlos Velasco Garrido | Catalunya | 10 € |
17 | Roy Gokoel | Netherlands | 10 € |
17 | Johan Engström | Sweden | 10 € |
17 | Rafael Martin Ferrer | Spain | 10 € |
17 | Pontus Bergman | Sweden | 10 € |
17 | Cathal Scullion | N-Ireland | 10 € |
17 | Niels Heinsøe | Denmark | 10 € |
17 | Joaquim Concalves | Portugal | 10 € |
LADIES'S SINGLES | BDO Cat C | 42 entries | |
Position | Players name | Country | Price |
1 | Sharon Prins | Netherlands | 750 € |
2 | Aileen de Graaf | Netherlands | 300 € |
3 | Tatiana Novikova | Russia | 125 € |
3 | Anna Forsmark | Sweden | 125 € |
5 | Els Verpoorten | Belgium | 50 € |
5 | Ramona Eriksen | Norway | 50 € |
5 | Kathy Geeraerts | Belgium | 50 € |
5 | Gitte Banke | Denmark | 50 € |
9 | Vibeke Solvik | Norway | |
9 | Kerstin de Vries | Netherlands | |
9 | Christine Readhead | England | |
9 | Priscilla Steenbergen | Netherlands | |
9 | Fie Skinnes | Denmark | |
9 | Jana Kanovska | Czech Rep. | |
9 | Maria José Gómez Sánchez | Catalonia | |
9 | Sanne Otgaar | Netherlands |
Tornar